maanantai 22. helmikuuta 2016

Rhodes

Hyppäys viime kesään ja Rodoksen matkaan

Tässä kiireen ja lumen/loskan keskeltä on ihana hypätä muistelemaan aurinkoa ja turkoosia vettä <3

Se tunne on niin ihana ja kutkuttava, kun tiedät että matka on varattuna ja lähenee koko ajan! Sitten ruvetaan selaamaan muiden kuvia kyseisestä lomapaikasta ja ruvetaan suunnittelemaan mitä tehdään minäkin päivänä, ai että! On myös ihana lähteä ostamaan uusia bikinejä ja toppeja, unohtamatta aurinkorasvoja. Voi jukra, kun alkaa nousta lomakuume... Mutta, nyt on myös kivoja juttuja tulossa ihan täällä Suomessakin :) Tästä taas pääsee siihen, että tulisi elää tässä hetkessä ja nauttia jokaisesta päivästä eikä odottaa aina jotain "parempaa", mitä jos se parhain tapahtuukin tässä ja nyt?

Me ollaan jo kahtena peräkkäisenä kesänä oltu Rodoksella viettämässä ihanaa lomaa. Rodoksella on kaikista lämpimintä heinä- ja elokuussa, jolloin keskilämpötila huitelee siellä +30 asteessa. Ainakin meille on sattunut mukavasti niin, että melkienpä jokapäivä on aurinko paistanut pilvettömältä taivaalta.
Rodokselle lento kestää vain noin 4 tuntia, mikä ei ole juuri mitään! (Varsinkaan nyt kun on viimeiset kuukaudet rampannut Rovaniemi-Seinäjoki väliä, mikä on sen 6,5-7 tuntia :D) Olemme varanneet matkan aina finnmatkojen kautta, mikä on sujunut aina vaivattomasti ja helposti.

Viime kesänä menimme viettämään iskäni 50 vuotis synttäreitä Rodokselle Atlantica Imperial Resort & Spa hotelliin. Hotelli on 5 tähden hotelli ja kohdistettu vain aikuisille, joten voitte vain kuvitella, täysi unelma! Meitä lähti matkalle mukaan; äiti, iskä, minä, Jiri (poikakaverini), isoveljeni ja hänen tyttöystävänsä.
Kun saavuimme hotellille, paikka oli todellakin kuin unelma. Henkilökunta tuli kantamaan meidän laukut ja aulassa meille tarjottiin skumppaa ja kylmiä pyyhkeitä. Huoneisiin meidät vietiin ihanilla golf autoilla :D
Hotellin kotisivuille pääset täältä!

En voinut uskoa silmiäni kun pääsimme huoneeseemme. Huone oli niiin siisti, uusi ja ihana. Parvekkeelta pääsi suoraan altaaseen ja siellä oli myös iso ja pehmustettu aurinkotuoli!
Hotellissa oli myös todella iso yhteinen allas alue, mutta meidän aika meni suurimmaksi osaksi omalla altaalla. Muutenkin koko hotellin ympäristö oli todella siisti, hyvinhoidettu ja iso. Ranta oli ihan vieressä eikä Kolymbian keskustaan ollut pitkä.

Tässä meidän huone.
Toivottavasti saatte selvää, nää panoraamakuvat tulee vähä hassusti.

Meillä oli käytössä All InClusive ja Red Carpet Service eli pääsimme käyttämään melkein juuri valmistuneen hotellin toisen osan palveluja. Saimme käydä sielä aamupalalla, yhden kerran a'la carte illallisella ja mennä vaikka jokapäivä kuntosalille ja altaalle. Paikka oli täydellinen. Niin rauhallista ja harmoonista.

Vaikka lomailemaan mennään, niin liikunta silti pysyy. Aika hienot lenkkimaisemat vai mitä? ;)

Matkan aikana kävimme useamman kerran Rodoksen vanhassa kaupungissa, jota suosittelen kovasti kaikille jotka ovat aikomassa mennä lomailemaan Rodokselle! Kolymbiasta kestää noin tunnin verran autolla Vanhaan Kaupunkiin. Vanha kaupunki on täynnä pieniä liikkeitä, jotka pursuavat vaatteita, kenkiä, koruja yms! Tokikin voisin veikata, että kaikki niin sanotut merkkivaatteet ja -laukut ovat feikkejä, mutta mitäpä sitten, ne on hienoja! :D Vanhassa Kaupungissa on myös paljon erilaisia ravintoloita, baareja, kahviloita ja jätskibaareja. Vaikka sielä on paljon feikkikamaa, on sielä myös ihan "oikeita" korukauppoja, missä koruissa ja kelloissa on oikeaa kultaa ja  timantteja. Käytiin nimittäin ihastelemassa niitä ja kyselemässä hintoja :D

Kreikkalainen salaatti on vain niiin hyvää <3

Yhtenä päivänä vuokrasimme auton ja lähdimme heti aamusta ajelemaan kohti Lindosta.

"Lindos on postikorttimaisen kaunis pikkukaupunki, kukkulalla Rodoksen itäisellä rannikolla. Torin ympärillä ja kiemurtelevilla kujilla on valkeaksikalkittuja taloja, pikkukauppoja ja ravintoloita. Ylhäällä kukkulalla maisemaa hallitsee akropolis antiikinaikaisine temppeleineen."

Yllä olevan lauseen kopioin täältä. Ja tuohon lauseeseen ei tarvitse sanoa enää mitään muuta, kertoo aika hyvin minkälainen paikka on kyseessä! Lindokselle kun päästiin, mentiin rannalle uimaan ja pienelle "laivamatkalle"! Kierettiin laivalla kallioiden lähellä ja nähtiin erilaisia rantoja. Lopuksi meidät vietiin poukamaan, missä oli aivan turkoosia vettä! En voinut käsittää, että se oli merivettä, näytti aivan uima-altaan vedeltä. Laiva pysäytettiin ja me hypittiin veteen uimaan :)

En ollut ikinä ennen nähnyt näin turkoosia merivettä!

Ohoh, johan tuli pitkä postaus ja vieläki riittäis kerrottavaa ja hehkutettavaa :D
Olisin halunnut laittaa vieläkin lisää erilaisia kuvia mutta jostain syystä ne eivät kääntyneet oikeinpäin kun latasin..

Tässä lyhyessä esittelyssä mun tämän hetken lemppari lomapaikka! Suosittelen käymään Kreikassa, ihana ja kaunis maa :)
Onko sulla jotain lempi lomapaikkaa, jonne lähtisit uudestaan?

Ihanaa ja energian täyteistä viikkoa kaikille!