maanantai 14. joulukuuta 2015

Legday

Hieman erilainen maanantai


Minulla on siis ollut jo syyskuusta asti ongelmia polven kanssa, johon lokakuussa todettiin Plica-vamma. Tässä sitä nyt ollaan oltu jo noin 4 kuukautta treenaamatta alakroppaa ja aerobista liikuntaa.

Tänään menin klo 8.45 Seinäjoen Lääkäritalolle. Jännityksestä kankeana odottelin, että fysioterapeutti tulisi hakemaan minut. Kun fysioterapeutti tuli, katsoimme kainalosauvojen tekniikan kuntoon ja hän antoi kotijumppa ohjeita. Tämän jälkeen pääsin lääkärin luo, joka minut tulisi operoimaan. Lääkäri väänteli ja käänteli polvea. Tämän jälkeen alkoi jännitys hieman laantua, sillä huomasin, että hän on todellakin ammattilainen ja olisin hyvissä käsissä. Lääkäri kertoi mitä ja miten tullaan tekemään ja tämä oli helpottavaa, sillä kukaan ei ollut aikaisemmin kertonut minulle mitään tulevasta operaatiosta. Lääkärin käynnin jälkeen pääsin vaihtamaan ihanat sairaalavaatteet :D 
Sitten alkoi pitkältä tuntuva odotus, että joku tulee hakemaan leikkaussaliin. Tässä kohtaa alkoi taas jännitys hiipiä takaisin. 

Kello taisi olla about puoli 12, kun hoitaja tuli pyytämään minua leikkaussaliin. Koko kroppa tärisi kun kävelin hoitajan perässä. Kyllähän musta taisi huomata että hieman jännittää... Onneksi leikkaussalissa oli todella mukavia hoitajia/lääkäreitä, jotka auttoivat minua operoivaa ortopedia ja juttelivat minulle kaikkea mukavaa. Leikkaukseni tehtiin tähystysleikkauksella eli minulle laitettiin epiduraalipuudutus (jalat puutuivat tunnottomaksi, joten olin siis hereillä toimenpiteen aikana). Oli todella mielenkiintoinen tunne kun näin pienestä televisioista kun polveani operoitiin enkä kuitenkaan tuntenut mitään :D Ja sain todella paljon rauhoittavaa, joten olo oli niinkuin olisi ollut humalassa! 
Operaatio kesti vain noin 10-15minuuttia ja sen jälkeen sitten heräämöön odottelemaan että tunto palaisi jalkoihin.

Kun jalkani alkoivat pikkuhiljaa liikkua, sain "aamupalan" kello 14.00 :D Pikkuhiljaa alkoi puudutus lähteä, mutta sitten tuli hirveä kipu. Sain kipulääkettä, mutta se ei meinannut auttaa, joten he laittoivat minulle vielä suonensisäisesti vahvaa kipulääkettä ja taas pyöri päässä. Kello 16.00 pääsin vasta lähtemään kotia lepäämään. Nyt sitten pikkuhiljaa ruvetaan kuntouttamaan jalkaa. Odotan jo niin paljon, että pääsen taas lenkkeilemään ja jumppaamaan!

Päivääni auttoi todella paljon se, että ihmiset (hoitajat,lääkärit ja muu henkilökunta) olivat todella mukavia! He saivat oloni turvalliseksi sekä minulle tuli tunne, että olen heille oikeasti tärkeä enkä vain pelkkä asiakas. Suuri kiitos siis Seinäjoen Lääkäritalolle!!

Rakkaus tuli hoitamaan mua <3


Operaation jälkeen sain hyvät sapuskat :)










Onkos teille tehty mitään leikkauksia? Ja jos on, minkälaisia kokemuksia teillä on? :)
Itselleni jäi ainakin positiivinen kokemus, sillä minua kohdeltiin niin hyvin ja lääkärit olivat todella ammattimaisia ja mukavia!


Mukavaa viikkoa kaikille!
Love Sanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti